Diusia Emas kerah kudrat jalan sekampung memikul tong. Bila panggil aku terkejut apa yang dibawa, berat ni.

W4ng rlnggit merupakan satu perkara yang sangat penting bagi seseorang untuk menampung k0s sara hldup yang semakin tinggi mengikut peredaran waktu.

Meskipun sudah menginjak usia emas, segelintir individu sanggup mengerah kudrat yang semakin pudar demi mer4ih pendapatan bagi menyara kehldupannya telah membuatkan ramai yang mengalir air mata sebak.

Beratnya peng0rbanan Pak Cik Ini Kerah Kudrat Jalan Kaki Ju4l Aiskrim RM1 Sambil Pikul Tong Demi sesuap nasi

Itu dilakukan seorang lelaki warga emas yang menggunakan sepenuh tenaga bagi menju4l aiskrim di sekitar perkampungan yang terletak di Tawau, Sabah.

Kisah pakcik itu dikongsi seorang pengguna Fesbuk, Nurdiana Mohd Rapi menjadi salah seorang pel4nggan sekali gus sebak memikirkan nasib orang tua tersebut.

Menurut Nurdiana, lebih mengundang rasa k4sihan apabila pakcik tersebut berjalan dari kampung ke kampung sambil mengangkat tong aiskrim di bahu kanannya.

“Berbaju hitam, bermask dengan kudrat tak seberapa angkat tong pink di bahu kanannya, tangan kiri memicit honnya. Allahuuuu, automatik terus sebakk!

“Tak fikir apapa, terus jerit pakcik tu . Tanya dari mana , dia jawab dari Kg Pukat berjalan kaki sampai ke L0gpond terus putar sampai ke sini. Jalan kaki Pakcik ? Jawabnyaa YA !!

“Terus mengalir airmata bahh sebab bapa ku sendiri berdiri di sebelahku tengok dalam tongnya. B0rong habis ju4lannya, terus minta dia balik ke rumah,” tulisnya.

Selain itu, Nurdiana juga meminta orang ramai untuk memb3li ju4lan yang berh4rga hanya RM1 itu sekiranya terserempak pakcik berkenaan di tepi jalan.

“Sedap jugakk aiskrimnyaa. Anggap lah sebagai b4ntuan kecil kita untuk dia . Dia tinggal di Jalan Kelapa, naik bas lepas tu turun mana mana kampung dan teruskan cari r3zeki dengan berjalan kaki jaa,” katanya.

Perkongsian daripada pengguna lain…

Masa aku tulis ni pun masih sebak aku rasa

Baca pun dah sebak

Semoga dimur4hkan r3zeki pakcik

Apa kata anda? Dah baca, sila share dan komen yang baik baik. Terima kasih

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

7 + 1 =